Sider

torsdag den 23. april 2015

April som vi kender den bedst.

I dag har vi desværre ikke haft det samme behagelige vejr som i de sidste fem dage. Vekslende sol og overskyet i formiddag og en vind, der gik gennem det hele. Øv man bliver hurtigt forvent. Surt at jeg havde gemt skyggesiden til sidst, da jeg startede med at ordne bede.


Oppe fra terrassen så det lige så forårsagtigt ud som de seneste dage, men selv om solen var mere stabil i eftermiddag, var det stadig koldt.
De seneste dage er blandt andet gået med at beskære buske.


Fuksiaen, som sidst i oktober så sådan ud, plejer på denne tid af året at stå med grene, der ikke viser noget tegn på liv, så den bliver altid klippet helt ned til jorden. Derfor blev jeg noget overrasket, da jeg ville til at klippe den ned den anden dag.


Den skyder hele vejen op af grenene. Nu kan jeg ikke bestemme mig for, om jeg skal klippe den helt tilbage eller ej. Hvis den bliver højere end normalt, er den vel endnu mere vindfølsom og knækker i blæsten. På den anden side kunne det være sjovt at se, hvordan den kommer til at se ud.

Hav det godt der ude.

2 kommentarer:

  1. Jeg har ikke klippet min havefuchsia i år, den var ikke frosset ned. Den har ikke så stive grene som din og spirer en hel del.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det bliver nok også til, at jeg kun klipper min en smule mere tilbage. Den er lidt lav i forhold til de buske den står sammen med, så lidt mere højde end den plejer at have ville være fint.

      Slet