Sider

søndag den 21. oktober 2018

Efterårssysler


En af lysstrålerne denne eftersommer var alpeviolerne. Her er det cyclamen hederifolium.


Denne alpeviol har jeg ikke navn på, men køn er den.

Nu, da de varsler om lave nattetemperaturer, brugte jeg eftermiddagen i går til at tage kaktuserne ind.





De har virkelig nydt den lange og tørre sommer, og blomstret flittigt.



En anden der har nydt sommervarmen er koralrør Phygelius (muligvis capensis).


Et af årets projekter var at få fjernet den uægte jasmin, der stod nede mellem anemoner, kodrivere, skovmærke og liljekonvaller og i stedet erstatte den af en søjleeg. Jeg tror, at de på planteskolen havde drømt om, at sælge den allerede for flere år siden, for den er noget højere, end jeg havde forestillet mig. Nu håber jeg, at den kommer godt fra start, og er klar til at tage over, når naboens birketræer ikke kan mere.

Hav det godt derude



5 kommentarer:

  1. Flotte kaktusser du har og cyklamen er så fine, de er gode at have, for de breder sig. Det var godt nok også en stor fin søjleeg, I der fik fat i.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak skal du have. Ja jeg ville ikke være ked af hvis cyklamen breder sig. De lyser op, når meget af det andet er på retur.

      Slet
  2. Hej!

    Vilken fin planta med blommande höstcyclamen. Tycker de är jättefina, även de mönstrade bladen är dekorativa.

    Blommande kaktus, häftigt!

    Hälsningar
    /Gunilla

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Gunilla
      Tak skal du have. Ja jeg synes også at tegningerne på bladene er meget dekorative.
      Kaktuserne plejer at komme ud i haven midt i maj måned. De blomstrer ikke alle sammen, men i år har de virkelig nydt varmen.

      Slet
  3. Hej Maj

    Så fine cyclamen du har! Jeg har også plantet de her, men de må dekkes veldig godt mot frost.

    Ha det godt!

    SvarSlet